Caloriebehoefte berekenen

Met onderstaande calorie calculator wordt je basis caloriebehoefte berekend voor jóuw lichaam. Die onzinnige 2000 en 2500 calorieën regel die ooit een keer is gesteld is onzin. Ieder mens is anders, zo heeft iedereen ook een andere behoefte qua calorieën. Let wel; dit is echt je BASIS behoefte. Hier dien je eventueel nog calorieën bij op te tellen die je gebruikt voor je dagelijkse activiteiten. Om dit eenvoudig te maken kan je het aantal calorieën ook vermenigvuldigen met één van de volgende factoren.

Hoe het werkt

  1. Kies het geslacht
  2. Selecteer metrisch of britse maten
  3. Vul lengte, gewicht en leeftijd in
  4. Vul je streefgewicht in
  5. Vul je activiteitsniveau in
  6. Kies het aantal trainingen per week
  7. Stel je vetpercentage in. Niet vereist, maar benodigd voor bepaalde rekenformules
  8. Kies de formule op basis waarvan je je BMR wil berekenen.
  9. Ram op de bereken knop!

Calorieën berekenen

Voet
Inch
lbs
lbs
jaren
dagen
%
Inch

Basal Metabolic Rate

--

BMR

--

TDEV

--

VVM

--

VM

--

BMI

--

Taille / Lengte

--

MVM

--

MADC

--

Trainingscalorieën

--

Rustcalorieën

--

Weken tot behalen doelstelling

--

Eindgewicht

--

Gewichtsklasse